وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه: دولت بودجه ناقص به مجلس تحویل داد | انتقادات سازمان برنامه وارد نیست

  • کد خبر: ۲۰۶۵۱۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
عضو کمیسیون تلفیق بودجه: دولت بودجه ناقص به مجلس تحویل داد | انتقادات سازمان برنامه وارد نیست
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: دولت باید بپذیرد که بودجه‌ای که به مجلس تحویل داد ناقص بود و برخی از موارد را اجرا نکرده بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، جبار کوچکی‌نژاد درباره انتقادات سازمان برنامه و بودجه نسبت به مصوبات هزینه‌های کمیسیون تلفیق مجلس برای بودجه ١۴٠٣ اظهار کرد: طبق اصل ۵٣ قانون اساسی دولت موظف است که لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد و مجلس هم پس از بررسی‌ها و تصویب با تایید شورای نگهبان، قانون بودجه را به دولت ابلاغ کند. در کمیسیون تلفیق بودجه را مورد بررسی قرار دادیم و دولت کسری‌هایی در بودجه داشت که این عدد بیش از ٣٠٠ هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: هم در اصل بودجه و هم در تبصره ١۴ و در بخش هدفمندسازی یارانه‌ها کسری وجود داشت که مجموع این کسری بیش از اعداد مطرح شده و ٣٠٠ هزار میلیارد تومان گفته شده، بوده‌است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به ادعای سازمان برنامه مبنی بر ایجاد مالی بار با برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: مجلس لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داد و در برخی از موارد از جمله افزایش ١٨ درصدی حقوق کارمندان، این عدد را به ٢٠ درصد افزایش داد. کف حقوق و دستمزد در لایحه بودجه پایین دیده شده بود که مجلس آن را به ١٠ میلیون تومان رساند. همچنین در بررسی‌های مجلس یک فوق العاده به حقوق برخی از گروه‌های کارمندی مانند جهاد کشاورزی، لشکری، ارشاد و خدمات آموزش و پرورش اضافه شد تا امکان افزایش حقوق این گروه‌های کارمندی وجود داشته باشد.

کوچکی‌نژاد افزود: از دیگر موضوعات بحث بدهی دولت به تامین اجتماعی بود که در بررسی بودجه ١۴٠٣ به دولت تکلیف کردیم که ١٧٠ هزار میلیارد تومان از آن را از محل فروش اموال با واگذاری‌ها بپردازد که این مصوبات بودجه دولت را طبیعتاً افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: دولت باید بپذیرد که بودجه‌ای که به مجلس تحویل داد ناقص بود و برخی از موارد را اجرا نکرده بودند و یکی از آن‌ها هم‌ترازی بازنشستگان بود که تقریبا ۵٠ همت کسری در این بخش دیده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد سازمان برنامه درباره ایجاد بار مالی به بودجه با مصوبات مجلس وارد نیست، گفت: سازمان برنامه و دولت بپذیرد که مجلس به قانون عمل کرده‌است و برای بسیاری از مصوبات مجلس منابع درآمدی آن هم دیده شده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->